Saturday 14 October 2017

Forex Utbud Och Efterfrågan Handel


Revisera utbudet efter en lång tid. Försäljning av NZDCAD Försäljning av nedåtgående leverans på CADCHF USDJPY vid daglig leverans, Limit Order utlöst GBPAUD säljs vid daglig leverans GBPCHF Säljs vid leverans USDCHF vid Supply, Jag säljer efterfrågningszon vid GBPCHF på H4-tidsramen, köper Shorted EURUSD vid H4 Supply in Sideways Market H4 Efterfrågan Zon på EURUSD I Uptrend Köper AUDUSD vid H4-efterfrågan, men i högre tidsperspektiv Nedåtgående Försäljning USDJPY vid H4 Supply, potentiell 3R vinst Köp EURUSD på H4 fortsättningsmönster Säljs EURUSD vid leveranszon på det dagliga Lärandet att handla Forex Markets Applying Supply and Demand Tillvägagångssätt Här hittar du alla mina liveaffärer, alla vinnare och alla förlorare. Varje handel har flera skärmdumpar, mestadels vid inmatning och ändring av SL och efter utgången. Min strategi I det här avsnittet kommer jag att förklara min handelsstrategi, kärnstrategin, indikatorer jag använder, skärmdumpsexempel och annan relevant information för min strategi. Vad är Forex Supply Amp Demand Zones Forex Supply Amp Demand Zones, om det är korrekt identifierat, visa Institutionell Order Flöde (där de stora pengarna var på vissa nivåer). Allt över aktuellt pris representerar Supply (Resistance levels), och allt under nuvarande pris representerar efterfrågan (supportnivåer). Leverans kan betraktas som detaljhandeln, och efterfrågan kan betraktas som grossistlokaler. Vi kunde fortsätta om detta och försöka komplicera ämnet, men vi brukar inte. We8217 kommer att hålla det fint och enkelt, för det är det. Detta är inte raketvetenskap. You8217ll ser på mycket kort tid att Supply Amp Demand faktiskt är Super Charged Support and Resistance nivåer som skapades av stora institutionella rörelser. Vilka marknader handlar vi personligen Vi handlar först och främst om utbudsförfrågan på valutamarknaden, men många dagars handlare använder också denna metod för handel med aktier. Vi tittar på följande tolv (12) Forexpar i en profil: EURUSD, EURJPY, GBPUSD, GBPJPY, AUDUSD, AUDJPY, USDJPY, USDCHF, CADJPY, EURCHF, USDCAD, EURAUD. Du kan också handla något av de andra valutapar. Vi handlar Supply Amp Demand på 1 timmars diagram. Detta råkar vara vår favorit tidsram för handel. Du kan handla på vilken tid som helst, många dagars handlare gör. Psykologin bakom kraften i Forex Supply och Demand Zones Nu när vi tittar på följande diagram, kom ihåg att när dessa zoner skapades skapades de av stora order, vilket var mer än troligt stora banker och institutioner. Dessa order var så stora att många begränsningsorder (vanligtvis detaljhandeln order) aldrig fylldes, eftersom priset kvar i så bråttom. Så när priset återvänder till våra zoner, ser du vanligtvis priset av dessa nivåer. Nu är det inte logiskt. Det tar inte mysteriet ut av det här. Kom ihåg, vi letar inte bara efter den stora studsen. Var ute efter den högsta sannolikheten handel med betydande riskrätter. Var också ute efter de högsta vinstförhållandena som var möjliga. DETTA ÄR VARFÖR VI ÄR FÖLJANDE FÖLJANDE RIKTLINJER. Vi handlar endast fräscha zoner med rätt exitstyrka, med tonvikt på riskhantering. Oroa dig inte, detta förklaras i detalj på nästa sida Fresh Zones, Exit Thrust Amp Risk. Undvik handel där pris konsolideras på sin väg Tillbaka till en zon Med konsolidering hittar du en hel del detaljhandeln som spelar breakout eller breakdowns. Därför handel mot oss. Vi använder RSI som ett filter för att skicka tvivelaktiga handlar Demandzon Handelsexempel Om RSI någonsin sjunker under 35 på vägen ner till vår efterfrågningszon, skickar vi vidare handeln. Detta berättar för oss där ett bra chanspris kommer att blåsa genom zonen. Om oddsen är mot oss, varför skulle vi göra oss gällande att komma in i en handelsförsörjningszon Handelsexempel Om RSI någonsin överstiger 65 på vägen upp till vår försörjningszon går vi vidare till handeln. Återigen är höga vinstförhållanden namnet på spelet. Vi älskar framgångsrika vinnande affärer. Används RSI som en regel för inlämning en dumt bevisstrategi Nej. Ibland kommer priset att studsa av zonen för en vinnande handel. Ibland kan priset blåsa genom zonen för en misslyckad handel. Men vi kommer att säga att övergripande har RSI varit ett otroligt filter för att hålla oss ur många misslyckade affärer. Tidsfönstret för pris återvändande till zoner Banker och institutioner som handlar inom dagen återvänder typiskt till zoner inom 36 timmar. Så när vi handlar 1 timmars tidsram, om priset inte återkommer inom 36 timmar, är vi inte längre intresserade av den zonen. Vi anser att oddsen är mot oss och den aktuella zonen blir liten sannolikhet. Viktigt: Obs! Gör alla Forex Supply Amp Demand Zone-affärer vinst med 700 pips Naturligtvis inte. Men handel med färsk zoner, och att ha rätt utgångsstyrka, tillsammans med att följa våra riktlinjer, har gjort oss ganska framgångsrika. FERSKA ZONER, EXIT TRUST amp RISKDenna artikel kommer att förklara några användbara faktorer att överväga när handel baseras på utbud och efterfrågan metodik. Jag kommer att ge en kort översikt över utbud och efterfrågan innan jag deltar i hur man identifierar höga sannolikhetsnivåer för att handla. Supply and Demand Overview Den enda anledningen till att priset rör sig på alla marknader är på grund av en obalans i utbud och efterfrågan. Ju större obalans desto större rörelse. Starka rörelser i pris bort från en nivå indikerar att inte alla beställningar fylldes. Till exempel, på grundval av en leveransnivå, finns det inte tillräckligt med köporder för att uppfylla antalet försäljningsorder. Därför flyttar priset bort på ett så starkt sätt. När priset återvänder till dessa nivåer köper nybörjarehandlarna till ett område där institutionerna har sina försäljningsorder. Institutioner och yrkesverksamma säljer till nybörjare då finns det inga fler köporder så priset måste falla igen. Det motsatta gäller för efterfrågan. I båda fallen ger nybörjarehandlare den likviditet som institutionerna behöver få ut sina order på marknaden. De bästa möjligheterna till vinst i handel är där vi kan köpa till det billigaste priset möjligt (grossistpriser) och sälja och det dyraste priset möjligt (detaljhandelskurser). Detta är detsamma på vilken marknad som helst. Leverans - och efterfråganivåerna i ett prisdiagram visar dessa grossist - och detaljhandelspriser. Om du tar upp ett prisdiagram ser du i allmänhet en mängd utbuds - och efterfråganivåer på varje tidsram. Vi är inte intresserade av att handla från var och en. Leverans - och efterfråganivåer är inte alla skapade lika. Vissa nivåer är mer benägna att hålla än andra. Några vanliga faktorer att tänka på när man väljer nivåer att handla från är listade nedan: Flyttningsstyrka - Hur långt pris har lämnat nivån. Perfekt snabbt med stora ljus RiskReward - Ett anständigt riskräntor kommer att bidra till att du förblir lönsam på lång sikt trots dina oundvikliga förluster från tid till annan Den stora bilden - Den högre tidsramen eller förskjutningen kommer att hjälpa dig att hålla dig i rätt riktning Retracements - Är nivån fräsch eller har den testats. Färska nivåer är bäst Tid på nivån - Ju mindre tid desto bättre är det här, vilket indikerar en större utbuds - och efterfrågebalans. Ankomst - Inga motsatta nivåer i närheten för en smidig åktur till målen. Ovanstående faktorer är några av de viktigaste faktorerna som bör beaktas konto när man bestämmer vilka nivåer som ska handlas från. Personligen går jag utöver det för att finjustera nivåplockningsprocessen för att öka oddsen ytterligare. Jag gillar att markera upp ldquokey levelsrdquo på mina diagram. Dessa nivåer är viktiga för mig, inte i den meningen att jag skulle handla från dem, men eftersom andra har handlat från dem tidigare och jag gillar att se hur priset reagerar på dessa nivåer. Vissa människor kan kalla dem pivotpunkter (PP) stöd och motstånd (SR) eller beslutspunkter (DP) men i denna artikel ska jag referera till dem som nyckelnivåer. En nyckelnivå är en där diagrammet har visat prisåtgärd som drar upp min uppmärksamhet. Detta kan vara en punkt från vilken en droppe eller rally inträffade men inte utbuds - eller efterfråganivå eller en nivå av konventionellt stöd eller motstånd. När jag ser en eller flera av dessa nivåer brutna, går jag och letar efter källan till flytten som bröt nivån. Detta kommer ofta att peka på en utbuds - eller efterfråganivå och förutsatt att alla övriga kriterier är uppfyllda, jag har en inställning med ökade odds för framgång. Anledningen till att detta är viktigt beror på det faktum att handlare tenderar att reagera på nyckelnivåer. När de är överväldigade av en motståndskraft, har du en bättre uppfattning om var smarta pengar flyttar marknaden. Nedan följer några exempel på att nyckelnivåer bryts av utbud och efterfrågan. Som du kan se från bilden ovan togs den tidigare låga ut och uppkomsten av flytten visar en stor utbuds - och efterfrågan obalans som indikeras av det stora röda ljuset. Det finns inget annat än gröna ljus som går in i nivån så inga motsatta nivåer i närheten till under 2: 1-målet. Det modifierade fib-verktyget visar att det ursprungliga rörelsen var mer än 3 gånger så stor som nivån, så att risken för belöning ser bra ut. Återigen togs den tidigare låga ut. Ursprunget för flytten som bröt nyckelnivån är markerad av utbudsnivån. Tydliga gröna ljus i utbudet visar vinstpotentialen kommer in i nivån och inget motstånd mot att stoppa priset faller. Det finns ingen efterfrågan nedan så priset är fritt att falla till nästa nyckelnivå. Fi-verktyget visar risken att belöna på handeln. Jag närmar mig processen att välja nivåer på ett av två sätt, jag ser antingen utbuds - eller efterfråganivå och ser sedan om det bröt några nyckelnivåer, eller Irsquoll identifierar en trasig nyckelnivå och jobbar tillbaka för att hitta källan till flytten som orsakade Rasten. Båda metoderna fungerar bra. Huvuddelen är att ta reda på om en nivå var bruten eller inte för att öka dina odds för handeln. När utbuds - och efterfrågan är bruten Om jag har en kort bias och en efterfråganivå bara har absorberats eller brutits kommer jag att ta shorts från en försörjningsnivå med ökat förtroende nu när en motstående nivå just har tagits ut. Omvänt, om jag har en lång bias och en försörjningsnivå har just absorberats kommer jag nu att vara mer säker på att köpa från en efterfråganivå. Jag vill se en klar väg till vinst innan jag går in i en handel och när en motstående nivå absorberas eller tas ut, har jag mer förtroende för handeln. Vänligen se skärmdumparna nedan för exempel: Tillförselnivån absorberas och det finns en ny efterfråganivå nedanför. Priset är nu ledigt för att flytta högre vilja lite motstånd fram till nästa huvudnivå. Riskbelöningen såg bra ut så jag tog denna handel. Detta är på ett 30-minuters diagram och denna efterfråganivå bildas från en daglig efterfråganivå. Flera tidsramsanalys ligger utanför ramen för denna artikel men jag skriver en annan för att förklara hur det fungerar med att välja rätt nivåer. På bilden ovan ser vi att en efterfråganivå togs ut tillsammans med två nyckelnivåer. När vi tittar på vad som kan ha orsakat rörelsen och vi ser en snygg leveransnivå med stora ljus som lämnar nivån. Detta var en annan fin handel. Det här är några exempel på hur du kan förbättra din framgång när du handlar utbud och efterfrågan genom att välja nivåer som erbjuder och ökad chans att lyckas. tack Max jag försökte klicka på samma knapp och försökte klara dig, men jag har inte tillräckligt med tro, faktum jag har inte något för den delen. Jag räknar ut det vid någon tidpunkt. Jag lyckades skriva ut din artikel och diagram och är fixin för att läsa den och studera den lite mer. Jag tror att de nyckelnivåer du refererar till är områden av SR och då en gång det området är trängt, letar du efter konsolideringsfickorna från vilka SD kom från det som orsakade penetrationen är det om rätt när jag får lite kredit tar jag dig på erbjudandet att hjälpa till. Jag dentifierar SD-zonen korrekt eller konsekvent jag behöver. Du vet att jag bara kollade på Sam Seiden webbseminarium på fxstreet och vad du gjorde kopierar du hans idé om utbud och efterfrågan som en just citikot som nämnts ovan så gjorde du inte ens det ser lite annorlunda ut än webinaren till de andra bara gå här fxstreetwebinarssessionssession. aspxid50e3f4dc-9c40-41df-a732-b166dd3ce99e och watch. This är inte ditt jobb skam på dig PJ, jag tror att du får poäng för att fylla i din profil och även när du engagerar mer i samhället. Det är rätt, jag gillar att se en SR-nivå trasig eller en motsatta SD-nivå absorberad då llok för källa av pausen som ofta kommer att vara en SD-nivå. Jag har några fler artiklar som kommer snart så förhoppningsvis hjälper de för det första att utbud och efterfrågan inte bara är en idé, det är en grundläggande ekonomisk lag som du kan läsa om från många källor. Jag tror också att du och Citikot kan ha missförstått huvudpunkten i artikeln som handlade om att identifiera kvalitets SD-nivåer baserat på SR-rasten. Jag tror inte att Sam lär det här men jag är inte säker på att jag inte har lärt mig av OTA, sen har jag läst alla sina resurser. Dessutom är Lukas, som diskonterar text på vanliga SD-faktorer för handel, som att förhindra att någon skriver om en strategi som använder CCI, fibonnacci eller ett glidande medelvärde kors utan att referera till andra artiklar som tidigare nämnt dem. Det är inte meningsfullt. De grundläggande principerna för var och en av de ovanstående är desamma, men många artiklar innehåller användningen av dem alla. Det är ansökan som sannolikt kommer att skilja sig åt. Stora marknadsförflyttningar, riskbedömning, högre tidsutveckling och liknande är vanliga faktorer för många strategier, inte bara SD. OK Fred jag letar inte efter några poäng här är anledningen till att jag är i samhället att få några färska idéer. Jag gillade din artikel och jag väntar på andra tack igen Max och jag ser fram emot några riktiga diskussioner. När det gäller påståenden som du skar och förbi sams arbete. I studiet av SD-teorin har jag studerat litterärt allt sam någonsin talat eller skrivit i varje gratis artikel eller video och nej var nämner han de saker du har här som går utöver de grundläggande SD-sakerna han pratar om. Sam förökar det som sin kärnstrategi men han hittade inte det eller har ett mönster på det än. Så jag värnar om Max det här är inte typiskt. Det finns mer i Maxs artikel här och jag testar den vid tidpunkten för detta skrivande. Bra jobb max. hej max försök g mail och se om du kan ping mig hej utbud och efterfrågan regler är basen för någon form av prissatta marknaden. faktiskt vet jag inte varför folk hävdar Seiden som författare av dessa regler, eftersom de faktiskt existerar långt innan han föddes. Hes en bra lärare i en välkänd skola, som lär människor om hur man handlar från 0 till något, genom att läsa ett prisdiagram och förstå vad som ligger bakom ett drag. Jag kommer inte ihåg var exakt men jag minns mycket väl Seiden säger helt klart att han inte uppfann något, och han upptäckte inte någonting. Så verkligen får jag inte poängen om sådana kommentarer. Förhoppningsvis har fred varit. Gjort. men ville bara säga min syn på det här :) Nu är artikeln bra, och jag upprepar alltid och jag kommer alltid göra: Först måste man lära sig att läsa priset nära utbuds - och efterfråganivåer. man kan inte handla om man förnekar existensen av denna universella regeln är artikeln snygg och ren. tummen upp och lycka till :) Jag har testat Maxs Key Levels teori och det är verkligen en bra oddsförstärkare. Jag har hängt några riktigt bra nivåer hittills, i praktiken men. Detta är en utmärkt artikel. Max och alifarisartiklar har varit mest användbara för mig personligen. pj: det finns många bra artiklar i detta och tidigare tävlingar, det hela är en bra källa både för nybörjare och erfarna handlare. ) ja scramble, definitivt massor av bra artiklar utan tvekan. Jag hittade den här sidan gör SD-forskning och snubblade på en SD-artikel av alifari någon gång tillbaka. Hittade max några dagar sedan bara tittar på webbplatsen och olika artiklar. Kära är jättebra så snälla skäm bort om jag av misstag innebar att det inte var något. ah nej nej nej oroa dig inte. bara sa vad jag sa, så en typ av bekräftelse på vad du också gjorde ok, också ett förslag att titta på tidigare månader eftersom det verkligen finns några bra jobb och mycket hjälpsamt. jag menar inte min här bara :) bybye Hi Scramble. Du har rätt, prisåtgärder är en viktig del för SD-handel. Faktum är att det här är någonting Ill som går in i min nästa artikel eftersom det är mycket viktigt. PJ Im glad att du tyckte det var användbart. fortsätt söka efter exempel och det kommer snart att bli tydligare. denna artikel och alifari skrev en artikel: 24 september Trading Supply Demand Zone komplimangerar verkligen varandra. tack hörni. Jag har just börjat att handla utbud och efterfrågan efter att ha övergivit alla indikatorer. Din artikel har hjälpt mig att förstå metoden mycket bättre och jag börjar faktiskt att vända mitt demokonto. Ja, jag har tittat på de flesta av Sam Seidens-webbsidor och de är en bra introduktion till ämnet men du måste faktiskt göra det för att förstå det bättre. Din artikel fyllde i några av de gråa områdena jag hade problem med och faktiskt är mycket liknande faktiskt väldigt nära hur jag vill handla. Så stort tack för det. Var hittar jag din uppföljningsartikel om flera tidsramar. Vilken metod använder du för att bestämma hur du ritar utmatnings - och efterfrågade rektanglar med avseende på vilket ljus av varje zon du väljer Till exempel (när det gäller en försörjningszon) använder Sam Seiden toppen av det högsta ljuset och den lägsta delen av ljusets kropp i gruppen medan du verkar vara slumpmässig om vilka punkter i ljuset du väljer att rita dig rektanglar kan du förklara. Tack Rob Hej amoths57, jag är glad att du tyckte att det var användbart, följer upp artikeln här: dukascopyfxcommfx-article-contestSupply-And-Demand-Multiple-Timeframeactionreadid1606läsartikel Hej Robert4. Medan jag försöker leta efter nivåer som är snygga och snygga presenteras SD-nivåer inte alltid på detta sätt. Jag vet att några av rektanglarna i artikeln inte är tätt upp mot ljusen, men ibland gör rektangulärverktygen på plattformar det inte. Med tiden får du bara en känsla för hur man ritar nivåerna och där utbudet är. H4-diagrammet är till exempel en växlingszon som också tillför sammanflöde. Jag hoppas det hjälper Är det samma MaximalLots från maximumlots Koncepten på den webbplatsen verkar likna dina metoderSupply and Demand trading strategi för Forex, aktier och alla marknader Lär dig att bygga en professionell näringsidkare tänkesätt för att få en 5-10 avkastning per månad Sträng och metodisk regelbaserad utbuds - och efterfrågestrategi Spendera endast 30-45 minuter dagligen i din analys. En dag, ett ljus, ett beslut Inga mer försvagande indikatorer. ingen volym, inga nyhetsmeddelanden. Håll det enkelt. Metodik idealisk för dem som arbetar heltid. Före det faktum presenteras potentiella affärer varje dag i handelssamarbetet. Verkar på vilken marknad och tidsram som helst: Forex, Aktier, ETF, Futures, Indexes och Commodities. Klar för att komma igång Ladda ner GRATIS PDF-kurs Lär dig hur marknaden fungerar, inte mer färgglada eller slående indikatorer. Ingen volym. Inga nyheter eller resultatmeddelanden. Obalansen i utbud och efterfrågan är den enda anledningen till att priset rör sig på alla marknader, det vill säga Forex, Aktier, Futures eller Commodities. Ju större obalansen är desto större blir rörelsen i pris. De flesta handlare är inte medvetna om den kraft som en Forex-strategi kan ha. Det var väldigt bra att tillämpa denna logik när vi vill köpa mat i snabbköpet, köpa en flaska vin eller en bil. Vi vill köpa lågt och sälja högt, det är ganska uppenbart, är det inte. Skulle du köpa din favoritflaska vin värt 5 till 15 självklart skulle du inte. Varför skulle de flesta återförsäljare köpa ett Forex-valutapar eller ett lager när priset är så högt Fråga dig själv den frågan. Inget mer hjärntvätt för att försöka övertyga dig om att handel är lätt eftersom det inte är det. Lär dig hur du växer ditt konto konsekvent 5-10 per månad. Är 5-10 tillbaka per månad tillräckligt för dig Det är för oss och alla professionella investerare. Fråga dig själv varför det inte räcker för dig. De flesta handelsleverantörer kommer att försöka sälja dig en värdelös kurs för några hundra dollar och en helhjärtad Forex - och Stock-strategi som gör att du kan dubbla eller tredubblera din kapital på en mycket kort tid. De kommer att berätta för dig att det är väldigt enkelt att lära sig att handla Forex eller aktier, de kommer att visa dig att spåra poster som inte är värda det papper de är skrivna på, de kommer att lova dig un-told rikedomar.

No comments:

Post a Comment