Monday 23 October 2017

Forex Handlare Daglig Checklista


Artiklar gt Investering gt FOREX Trading Platform Checklista FOREX Trading Platform Checklista Checklistan nedan kommer att hjälpa dig vid din utvärdering av handelsplattformar. Använd den i samband med Broker Checklist i Val av en FOREX Broker. Se figur nedan. Detta kan hämtas som ett Excel-kalkylblad från goodmanworks. bildtext idattachment12994 alignalignleft width360 FOREX Trading Platform Checklistcaption Tips: Dina personliga preferenser räknas också. Du kommer att spendera mycket tid framför handelsplattformen vara bekväm med den och njuta av att titta på den och använda den. Alla dessa plattformar är mycket roliga att utforska. Men fortsätt fokusera på dina nuvarande krav och var du förväntar dig att du kommer att vara i ett eller två år. Växlingsplattformar är säkerligen möjliga. Din Dagliga Rutin för Marknadsanalys Checklista Artikelöversikt: Först kan handlare känna sig övervunna av mängden data som visas på ekonomisk kalender i förhållande till valutaparet theyrsquore trading. Det finns några viktiga händelser som du måste vara på utkik efter i förhållande till ditt valutapar som ska se ut att handla eller redan handla för att se om det är dags att avsluta handeln eller stanna i förhållande till din handel eller potentiella handel. Här är en checklista som du kan använda för att se till att du fångar lionrsquos andel av nyheterna i förhållande till din handel. Spelare stora och små kommer in på Forex marknaden varje dag. Små handlare har fördelen att de inte svarar på kunder eller investerare men har ofta nackdelen med att täcka mycket information på kort tid. Några enskilda näringsidkare, eftersom theyrsquore överväldigad av mängden data, bestämmer sig för att fokusera enbart på Forex Price Action (registrera dig här för en GRATIS online kurs på prisåtgärd) eftersom de hoppas minimera mängden analys som behövs för handel, men det är ofta användbart att känna till nyheterna. Stora handlare eller institutioner har en stor personal till hands för att upprätthålla sin handelsverksamhet. Institutioner med handelsdiskar har ekonomer till hands samt tekniska analytiker, handlare och riskhanterare för att försöka hålla alla som utför högsta effektivitet. Lyckligtvis för dig är de flesta viktiga datapunkter lättillgängliga och med en enkel rutin kan yoursquoll ringa ner din dagliga analys för att se till att du förstår pulsen på marknaden yoursquore trading och whatrsquos potentiellt i horisonten. Vad utvecklade Night Before Om du köper några av Asien-Stillahavsområdet valutor som JPY, AUD, eller NZD itrsquos viktigt att veta vad som hände när du sov i USA. Om yoursquore-handeln från den delen av världen skulle det vara till hjälp att veta vad som hände i USA om det är jobbnummer, KPI eller en centralbank som talar om ränte - eller stimulanspolitik. Det enklaste sättet att se vad som hände är genom Ekonomisk kalender eller läsa DailyFX Daily Market Briefs som bryter ner dagens tre handelssessioner. Lär Forex: DailyMarket Briefs kan uppdatera dig på större över natten utveckling Vad andra marknader rör sig När världsmarknaden blir mer och mer sammanflätade måste du förstå whatrsquos flyttar och varför. Så att du donrsquot tror att svansen vaggar hunden, är det bra att förstå att när andra marknader rör sig starkt finns det ofta ett underliggande drag i valutamarknaden. Detta beror på att alla marknader är prissatta i valuta och om människor vill flytta sig snabbt, så säljs valutan ofta för att flytta pengar utomlands. Learn Forex: Nikkei 225-rörelsen byggdes på grundval av JPY-svaghet (skapad med hjälp av FXCMrsquos Marketscope 2.0-diagram) Multiple Time Frame Trendlines eller Support Amp Resistance Levels Medan denna typ av analys kan göras mindre ofta är det inte mindre viktigt. En gång i veckan eller om det finns ett betydande dagligt drag är det viktigt att kontrollera stöd och motståndsnivåer på de marknader eller trendlinjer som marknaden har följt i uppfyllandet av den nuvarande trenden. En gång i taget kommer en större tidsram att visa ett annat mönster än en mindre tidsram och du kan välja vilken du vill byta ut baserat på din riskprofil. Learn Forex: Analys av flera tidsramar kan hjälpa dig att se kommande nivåer (skapad med hjälp av FXCMrsquos Marketscope 2.0-diagram). Denna typ av analys kan också hjälpa dig att ställa in vinstmål eller sluta utgångar på din handel. Om du vill veta vad din vinst eller förlust skulle vara på handeln, om en av dina utträden träffas, kan du använda vår GRATIS Risk Management-kalkylator på fxcmapps. Vilka höga viktiga händelser kommer fram Detta är en viktig fråga som varje näringsidkare med öppna positioner ska kunna svara på. Att besvara denna fråga i fredags kunde ha hjälpt dig att undvika 170 pip gapet över helgen på Cypern nyheterna. De två verktygen som du kan använda angående denna fråga är DailyFX Economic Calendar med filteret satt till högt, eller vår DFX News Plug-in från App Store som visar nyheterna på diagrammen. Lär Forex: DailyFX Ekonomisk kalender för Vecka på 31713 Höger av DailyFx Kalender Lär Forex: Följ Gap från EU-ledare på Cypern Bailout (skapad med hjälp av FXCMrsquos Marketscope 2.0-diagram) Genom att hålla dig uppdaterad om kommande nyheter kan du begränsa antalet chocker på ditt konto från ett geopolitiskt tillkännagivande som kan skaka upp valutamarknaden. Genom att kombinera kommande stora nyhetsmeddelanden med flera tidsrammönster kan du också se när ett valutapar kan vara moget för en försäljning eller redo att fortsätta trenden. Alla dessa saker är ovärderliga för en traderrsquos verktygslåda. Att utveckla rutinen och organisationen för att ligga på stora marknadshändelser kommer att ta ett tag. Men gör inget misstag, det är värt det för dig att veta whatrsquos kommer upp i ljuset av vad som hände under helgen med EURUSD. Lycklig för dig har Dailyfx gjort det hårda arbetet med att samla in data så att allt du behöver fokusera på är att förstå och tillämpa nyheterna. --- Skrivet av Tyler Yell, handelsinstruktör För att kontakta Tyler, e-post instruktordailyfx. För att läggas till Tylerrsquos e-postdistributionslista, vänligen klicka här. Osäker på vilka indikatorer som matchar din färdighetsuppsättning Ta vår Forex Trader IQ Course för att få en anpassad inlärningsväg för hur man handlar FX. DailyFX ger forex nyheter och teknisk analys om de trender som påverkar de globala valutamarknaden. Forex Checklista 1,2,3 En sak som jag gör det hjälper mig att öppna bra affärer och undvika dåliga affärer, är en Forex Checklista. Denna checklista innehåller en lista över regler som måste vara på plats innan jag går in i en handel. Jag har funnit att genom att ha en enkel checklista på plats hjälper det mig att ha disciplinen att hålla sig till min plan. Det bästa med att ha den här listan är att det inte är komplicerat eller svårt att komma ihåg. Egentligen är listan mycket enkel och efter att ha använt den några gånger börjar en god vana att bilda. Genom att använda Forex checklista jag har utvecklat min handelsvinster har gått upp eftersom denna teknik har ökat min handelsvinstandel. Jag tänkte för denna artikels skull, jag delar min faktiska checklista här med dig som en guide som du kan använda för din egen handel. Först identifierar jag trenden och letar efter handlar som faller inom trendens riktning. Därefter hittar jag signalen att jag kommer in i handeln Då identifierar jag stöd och motståndspunkter Slutligen bestämmer jag det belopp som jag kommer att riskera på handeln När dessa steg är på plats placerar jag sedan handeln och loggar dem i min forex trading journal. Jag tror att du kommer att finna att något så enkelt som en enkel checklista kan dramatiskt förbättra din handel. Trading doesn8217t måste vara komplicerat för att lyckas. Jag håller det så enkelt som möjligt så att jag inte klarar mig själv. Vänligen dela i kommentarerna nedan någon typ av checklistor som du har utvecklat som har hjälpt dig i din handel. Det hjälper oss att bli bättre handlare när vi delar tips med varandra. Jag vill påminna alla om vår levande marknadsanalys i morgon klockan 7:30. Klicka på fliken Webinar. Jag kommer också att uppdatera Forex trading journal morgon i det första på morgonen. Tack och jag ser fram emot dina kommentarer. Jag håller helt med dig om handelsplaner som de måste vara dina egna. Innan jag fortsätter med mitt inlägg vill jag säga att det du gör på den här webbplatsen är extremt användbart för alla som börjar, och det är ett bra ställe att utbyta erfarenheter och råd. Ett råd som jag skulle vilja ge till någon ny komare, och jag hoppas att du kan förstå det så snart som möjligt, är att var och en av oss behöver skapa vår egen handelsplan och regler. Vi kan dela dem, men det är ett misstag att samla regler från andra människor. Gör din egen forskning, förstå att hämta andra människors regler och idéer kommer inte att fungera för dig. Jag blev en gång upptagen på bloggar och andra forex webbplatser efter tredje personers analys och idéer för att få reda på senare att jag inte kunde sätta dem i bruk eftersom de inte var mina. Jag var att skrämma för att dra mina ärmar upp och börja jobba, studera, gör min egen forskning, gör min egen analys. Varje spekulant är annorlunda, varje mänsklig psyke är annorlunda och unik, varje personlighet är exklusiv. Casey39s regler och planerar arbete för honom eftersom han kom upp med dem, de matchar hans personlighet och känslomässiga gränser. Han tjänar med dem, men jag kan inte vinna med dem, utan snarare med mina regler. Det är också en fråga om självförtroende, att tro på dig själv och tro att du kan arbeta själv. Kom ihåg att du är ansvarig för varje handel du gör, så gör dina egna misstag. Men självklart är inte alla beredda och villiga att gå igenom det. I allmänhet föredrar vi att falla i gruppens säkerhet, vilket är allt detta yrke inte är. Fråga dig själv följande fråga: Vill du sluta handla, även på ditt demokonto, och spenderade de följande 6-8 månaderna att studera, läsa, undersöka, ta anteckningar och ifrågasätta alla aspekter av detta yrke (teknisk sida, grundläggande sida och psykologiska sida) Om ditt svar är 8220no8221, så är jag rädd att spekulera inte är för dig. 1. Money Management Risk 0,5 per handel. 2 total risk, 4, 5 tades kan anges. 2. Ange och lämna i 3 positioner. Användning av feathering-metoden. 3. Om du vill gå in i korrelerade branscher måste du minska positionens storlek i enlighet med detta. 4. Har stopp och vinstmål plus allmänna handelsplan slutförd före inträde 5. Detaljerad rekordhantering, inklusive en stillbild av handelsinmatning och utträde 6. Har flera kartmallar inrättat inklusive 4hr MACD, pivot och ren prisåtgärd. 7. Starta analysen med en längre tidsram och arbeta sedan ner till en kortare tidsram. 8. Dess nyckel för att bestämma marknadens känslor på alla tidsramar. På längre sikt kan det vara trending men kortare term i konsolidering. Korrekt att bestämma denna marknadens känslor är nyckeln till att bestämma vilka handelsmetoder som ska genomföras. 9. Letar efter sammanflöde. Om allt inte stämmer över är det ingen handel. Det är viktigt att fokusera på höga procentuella uppställningar och ha tålamod att vänta på dessa inställningar. Vi betalas för att vänta, inte handel. 10. Använd US Dollar index för att lägga till vikt av bevis för att bestämma marknadens riktning. Jag har ännu inte skapat min lista men bland innehållet är: 1. Se upp för ekonomiska rapporter. 2. Handla inte under döda timmar som 11:30 EST 8211 1:00 EST. 3. Jag tittar alltid på par som EURUSD 038 GBPUSD samtidigt. Se till att jag kortar den svagare som ökar den starkare om båda blinkar signalerna mot mig. Bra poäng. Kontrollera alltid nyheterna. Tack för kommentaren 1) Jag letar efter ljusmönstret vid supportresistance. 2) sedan letar jag efter adx-lutning för det aktuella ljuset, om det är mindre än .25 eller negativt som visar att trenden är wanning. för att hitta adx-lutning drar jag bort tidigare ljus adx från nuvarande ljus adx. det är en väldigt framgångsrik. 3) för att avsluta jag letar efter helt enkelt vändmönster. 4) och det belopp jag vill riskera. Jag hoppas att det här tricket kan hjälpa någon. Hej Casey, jag skrev mina regler 8211 som är samma som du nämnde plus att hålla ett öga på nyheter händelser 8211 på en lista för ett tag sedan. Det ökade verkligen min vinst. Jag försöker aldrig handla utan att först kontrollera mina regler. Tack för att du delar det här bra rådet. Med vänliga hälsningar, Jaap.

No comments:

Post a Comment